Виховання ціннісного ставлення особистості до природи

Виховання ціннісного ставлення особистості до природи

 

Тема. Лікарські рослини України.

 

Мета. Поглибити знання дітей про лікувальні властивості рослин; виховувати емоційно-зацікавлене ставлення до народної ботаніки; формувати елементарні уміння застосовувати набуті знання з метою збереження власного здоров’я.

 

Обладнання: гербарний матеріал, малюнки і фотознімки лікарських рослин, плакати-фартушки, ігровий реквізит, музика у грамзапису.

Хід заняття

(з учнів класу формують три команди і вирушають у подорож).

Подорож 1.  КЛУБ ЮНИХ ТУРИСТІВ (СЮЖЕТНО-РОЛЬОВА ГРА).

(дія відбувається на уявній лісовій галявині. Чується глухий крик. Діти зупиняються).

Д і т и . Що трапилось? Ви чули якийсь голос?

(В результаті з’ясовується, що один із подорожніх поранив собі ногу).

П о р а н е н и й . Допоможіть мені, будь ласка.

В ч и т е л ь . Діти, що ж робити? Назад повертати? Шкода, та й далеченько відійшли. Ой, кров з рани біжить! Що ж тут вдієш? Немає тут нашого Айболитя! Та й сумки медичної ми не взяли. . .

Л і с о в и к . (виходить назустріч). Навіщо вам сумка? Чи знаєте ви, що людина ще із початку свого існування шукала захисту у природи, намагалася зміцнити своє здоров’я, щоб вижити у складних умовах,  вона змушена була надавати собі лікарську допомогу  при різних травмах та захворюваннях, і, цілком природно, засоби для цього шукала в навколишній природі і насамперед – у світі рослин. Так людина пізнавала цілющі властивості рослин та їх дію на організм

Пізніше, з появою землеробства та тваринництва, розширилися знання людини про рослинний та тваринний світ. Ряд рослин увійшов до арсеналу лікарських на основі спостережень. Наша земля не тільки щедра, а й багата рослинним світом. Кожна рослина, що зростає на цій землі, має чудові властивості.

В ч и т е л ь . Отже, будемо й ми шукати захисту у природи, адже знаходимось на лісовій галявині. Погляньмо ж навкруги, можливо, ліки приготувала нам сама природа?

Завдання дітям: вибрати із запропонованого ряду лікарських рослин (гербарії, малюнки чи фотографії) саме ту, яка допоможе пораненому, і надати йому першу медичну допомогу.

Можливі відповіді: подорожник (ранник, порізник, бабка); деревій (кровавник); чистотіл (жовтосік).

(У процесі гри діти вправляються прикладати рослини до рани і фіксувати їх).

 

Подорож 2. ЛЕКТОРІЙ АЙБОЛИТЯ (бесіда).

Лікар Айдолить(вчитель, студент-практикант або учень-старшокласник) розповідає “цікавинки” з життя лікарських рослин.

Подорожник великий

Лікувальні властивості цієї рослини добре знали лікарі Стародавньої Греції і Риму, а в середні віки – персидські та арабські медики. Цінували цю рослину і в Київській Русі.

До XIV ст. подорожник був поширений лише в Східній півкулі. За часів великих подорожей, коли мореплавці шукали нових земель, його випадково завезли в Америку, де він швидко поширився, і індійці почали називати цю рослину “слід білої людини”.

Подорожник великий – багаторічна трав’яниста рослина, яка здавна шанується народною медициною багатьох народів світу і широко використовується як лікувальний засіб при зовнішніх ранах, ударах, наривах, опіках.

Запитання дітям:

  1. Подорожник. Чому так назвали цю рослину?
  2. Чому подорожник у народі називають ранником чи порізником?
  3. Як застосовують подорожник у медицині?
  4. чи користувалися ви лікувальними властивостями цієї чудо-трави? Де і коли?

                                                                 Деревій      

Ця рослина має приємний, бальзамічний  запах. Квіти запашні, на смак гіркі. поширений деревій повсюдно, росте на луках, полях, межах, уздовж доріг, на схилах, лісових галявинах, у чагарниках.

Деревій – дуже популярний лікувальний засіб. Вважають, що рослина поліпшує

1 2 3

Схожі роботи

Реферати

Курсові

Дипломні