Виховання ціннісного ставлення особистості до себе
Виховання ціннісного ставлення особистості до себе
Тема. Мої мрії. Вибір майбутньої професії.
Мета. Сформувати в учнів свідоме й відповідальне ставлення до вибору професії, збагачувати інтелект, виховувати любов до праці, почуття колективізму, взаємодопомоги.
Обладнання: результати тестування, картки із завданням, мішечок з предметами,пакунок із зерном, документ формату А – 4, фотографія, тканина.
Хід заняття
Вступне слово вчителя
В нас мрій досить багато, але, напевно, у всіх є така: «Ким я буду, яку професію оберу?». Тож існує багато цікавих, творчих, необхідних професій, але ж потрібно вибрати саме ту, яка найбільше до душі.
Якщо ти з дитинства мріяв стати лікарем або космонавтом, і дотепер не сумніваєшся в правильності свого вибору - у тебе немає проблем. Що б не говорили мама й бабуся, ти із завзятістю фанатика гортаєш підручники з хімії або біології, або відвідуєш гурток "юний фізик" і добре уявляєш собі, що будеш робити по закінченні школи.
Якщо це так, то ти - щасливчик. Тому що, багато хто з учнів зовсім не уявляють собі, "ким бути" і куди вступати й чи вступати взагалі, коли продзвенить довгоочікуваний останній шкільний дзвінок.
Тож, для початку визначимося: з чого необхідно починати вибір професії?
Насамперед, потрібно розібратися в собі, це ви вже спробували зробити на минулій виховні, проходячи тест на визначення профорієнтації, зараз за результатами цього тесту ви об’єднаєтесь в групи.
(Учні об’єднуються в групи)
І так, в нас сформувалося п’ять груп : (Вчитель зачитує хто входить в групи)
1 «людина – людина»;
2 «людина – техніка»;
3 «людина – природа»;
4 «людина – знакова система»;
5 «людина – мистецтво».
Будь-яка професія вимагає, щоб у людини були присутні так звані "професійно важливі якості" - наприклад, для коректора важлива увага, для художника - образне мислення тощо. Тому, вибираючи певну професію, важливо усвідомити, чи є в тебе здібності, що відповідають професійно важливим якостям.
Від здібностей залежить якість виконання роботи. Кожній людині незалежно від її професії треба розвивати свій "окомір” або, як кажуть у народі, вміти визначати "на око” вагу, ширину або інші властивості предметів, які вона часто використовує у своїй професії.
Завдання 1. На столі знаходяться речі, дивлячись на них, ви повинні відповісти на такі запитання:
«людина – людина»
1
2. Яка ємність одноразового стаканчика?
«людина – техніка»
1. Яка товщина дошки?
2. Яка висота даного стільця?
«людина – природа»1. Скільки предметів у мішку?
2. Яка маса зерна в одному пакунку?
«людина – знакова система»
1. Які поля даного документа?
2. Шрифтом якого розміру набраний документ?
«людина – мистецтво»
1. Яка довжина і ширина шматка тканини?
2. Який розмір даної фотографії?
Вчитель. Пам'ятай, що психічні властивості людини (здібності, інтереси або риси характеру) - винятково гнучкі, що змінюються якості. Відомо чимало випадків, коли людині, що не має здібностей до музики, але жагуче бажає нею займатися, вдавалося розвити музичний слух. Головне - інтерес; запам'ятай: здібності формуються в діяльності. Звикай працювати, трудитися.
Завдання 2. Мова – найдорожчий скарб народу. Як найціннішу спадщину, як заповіт передає кожна мати своїй дитині любов до народу, до рідної мови. Справжньою окрасою літературної спадщини кожного народу, кожної національності є прислів'я та приказки. Тому зараз ми перевіримо ваші літературні знання.
Вам необхідно: за ключовими словами доповнити прислів’я та приказки.
«людина – людина»
Ключові слова Відповіді
Справа – майстра Справа майстра величає
Праці - не зробиш Без праці нічого не зробиш
«людина – техніка»
Ключові слова Відповіді
Труда – плода Без труда – нема плода
Умілому - легка