Виховання ціннісного ставлення особистості до себе

Виховання ціннісного ставлення особистості до себе

 

Тема. Мої мрії. Вибір майбутньої професії.

 

Мета. Сформувати в учнів свідоме й відповідальне ставлення до вибору професії, збагачувати інтелект, виховувати любов до праці, почуття колективізму, взаємодопомоги.

 

Обладнання:  результати тестування, картки із завданням, мішечок з предметами,пакунок із зерном, документ формату А – 4, фотографія, тканина.

Хід заняття

Вступне слово вчителя

В нас мрій досить багато, але, напевно, у всіх є така: «Ким я буду, яку професію оберу?». Тож існує багато цікавих, творчих, необхідних професій, але ж потрібно вибрати саме ту, яка найбільше до душі.

 Якщо ти з дитинства мріяв стати лікарем або космонавтом, і дотепер не сумніваєшся в правильності свого вибору - у тебе немає проблем. Що б не говорили мама й бабуся, ти із завзятістю фанатика гортаєш підручники з хімії або біології, або відвідуєш гурток "юний фізик" і добре уявляєш собі, що будеш робити по закінченні школи.

 Якщо це так, то ти - щасливчик. Тому що, багато хто з учнів зовсім не уявляють собі, "ким бути" і куди вступати й чи вступати взагалі, коли продзвенить довгоочікуваний останній шкільний дзвінок.

 Тож, для початку визначимося: з чого необхідно починати вибір професії?

 Насамперед, потрібно розібратися в собі, це ви вже спробували зробити на минулій виховні, проходячи тест на визначення профорієнтації, зараз за результатами цього тесту ви об’єднаєтесь в групи.

 (Учні об’єднуються в групи)

 І так, в нас сформувалося п’ять груп : (Вчитель зачитує хто входить в групи)

 1 «людина – людина»;

 2 «людина – техніка»;

 3 «людина – природа»;

 4 «людина – знакова система»;

 5 «людина – мистецтво».

 Будь-яка професія вимагає, щоб у людини були присутні так звані "професійно важливі якості" - наприклад, для коректора важлива увага, для художника - образне мислення тощо. Тому, вибираючи певну професію, важливо усвідомити, чи є в тебе здібності, що відповідають професійно важливим якостям.

 Від здібностей залежить якість виконання роботи. Кожній людині незалежно від її професії треба розвивати свій "окомір” або, як кажуть у народі, вміти визначати "на око” вагу, ширину або інші властивості предметів, які вона часто використовує у своїй професії.

 Завдання 1. На столі знаходяться речі, дивлячись на них, ви повинні відповісти на такі запитання:

 «людина – людина»

 1

Скільки грам у столовій ложці?

 2. Яка ємність одноразового стаканчика?

 «людина – техніка»

 1. Яка товщина дошки?

 2. Яка висота даного стільця?

 «людина – природа»1. Скільки предметів у мішку?

 2. Яка маса зерна в одному пакунку?

 «людина – знакова система»

 1. Які поля даного документа?

 2. Шрифтом якого розміру набраний документ?

 «людина – мистецтво»

 1. Яка довжина і ширина шматка тканини?

 2. Який розмір даної фотографії?

 Вчитель. Пам'ятай, що психічні властивості людини (здібності, інтереси або риси характеру) - винятково гнучкі, що змінюються якості. Відомо чимало випадків, коли людині, що не має здібностей до музики, але жагуче бажає нею займатися, вдавалося розвити музичний слух. Головне - інтерес; запам'ятай: здібності формуються в діяльності. Звикай працювати, трудитися.

Завдання 2. Мова – найдорожчий скарб народу. Як найціннішу спадщину, як заповіт передає кожна мати своїй дитині любов до народу, до рідної мови. Справжньою окрасою літературної спадщини кожного народу, кожної національності є прислів'я та приказки. Тому зараз ми перевіримо ваші літературні знання.

 Вам необхідно: за ключовими словами доповнити прислів’я та приказки.

 «людина – людина»

 Ключові слова Відповіді

 Справа – майстра Справа майстра величає

 Праці - не зробиш Без праці нічого не зробиш

 

«людина – техніка»

 Ключові слова Відповіді

 Труда – плода Без труда – нема плода

 Умілому - легка

1 2

Схожі роботи

Реферати

Курсові

Дипломні