Використання інтерактивного навчання і комп'ютерних технологій на уроках трудового навчання

Використання інтерактивного навчання і компютерних технологій на уроках трудового навчання

Одним з основних завдань системи загальної середньої освіти є підвищення якості навчання. Але при цьому оцінка якості навчання зазвичай здійснюється по придбаних і сформованих в процесі навчання знаннях, уміннях і навиках. Проте така оцінка фактично не відображає рівень розвитку різних здібностей особи. У зв'язку з цим, з позиції системного психолого-педагогічного підходу, пропонується оцінювати якість навчання в середньому учбовому закладі по рівню розвитку інтелекту дитини (вербального і невербального), і по психологічній готовності до діяльності в подальшій освітній системі або в професійній діяльності. Відповідно до психолого-педагогічної концепції - підвищення якості навчання випускників загальноосвітніх шкіл може бути забезпечене при застосуванні в учбовому процесі трьох груп організації психолого-педагогічних технологій: дослідження, проектування і взаємодії. Прикладом таких ефективних педагогічних технологій є використання інтерактивного навчання і комп'ютерних технологій.

Під засобами комп'ютерних технологій розумітимемо програмно-апаратні засоби і пристрої, що функціонують на базі мікропроцесорної, обчислювальної техніки, а також сучасні засоби і системи інформаційного обміну, що забезпечують операції по збору, продукуванню, накопиченню, зберіганню, обробці і передачі інформації.

Активна взаємодія школярів із засобами ІКТ розвиває у них навики учбово-дослідницької діяльності і дозволяє добитися кращих результатів у вивченні предмету. Зараз підростає покоління школярів, яке вже не хоче працювати по стандартних формах і методиках.  Тому необхідно шукати нові методики і форми подачі інформації, обробки і засвоєння матеріалу.

У літературі часто обговорюється проблема використання на уроках всіх трьох каналів сприйняття інформації — аудиального, візуального і кинестетического. Відомо, що реалізувати це на уроках майже неможливо через відсутність наочних посібників, досвіду роботи конкретного вчителя і інших причин. І тут нам дуже допомагає інтерактивний екран, який ввібрав в себе всі функції комп'ютера. Він дозволяє широко використовувати різноманітність колірної палітри, анімаційні ефекти, приєднані відеофайли. З його допомогою утримувати увагу дитяти значно легше

Що дуже важливе, робота з цим досягненням техніки не вимагає спеціальних знань і навиків — досить того, аби вчитель мав базовий рівень комп'ютерних компетенцій. Учні ж дуже легко виучуються в процесі роботи.

Поза сумнівом, на першому етапі час на попередню підготовку вчителя при використанні інтерактивної дошки збільшується, проте поступово накопичується методична база, яка значно полегшує підготовку до уроків надалі.

До речі, плануючи оснащення школи інтерактивними дошками і мультимедійними комплексами, адміністрація повинна готувати вчителів заздалегідь. На наш погляд, кращі форми підготовки — практичні і демонстраційні заняття. Чим більше сам педагог експериментує, ніж більше варіантів використання дошки визначає для себе і своїх учнів, тим ефективніше буде надалі вживання устаткування. При цьому з врахуванням специфіки предмету, теми, розділу, особливостей тих, що виучуються і інших моментів він сам визначає, наскільки часто застосовуватиметься інтерактивна дошка.

При цьому необхідно відзначити, що нас продовжує хвилювати питання про ефективність використання вже наявної комп'ютерної техніки. Практика, на жаль, говорить про низьку ефективність використання всього цього дорогого устаткування, що пов'язане з недостатністю як програмного забезпечення, так і педагогів, що володіють сучасними інформаційними технологіями.

Впровадження інтерактивних технологій - дуже складний і дорогий процес. Проте впровадження йде. Тому що якщо раніше престижно було мати комп'ютерні класи, то тепер - інтерактивні комплекси. Це аргумент психологічний, безумовно. Тобто це різновид моди. Адміністрація школи і відділів

1 2 3 4 5 6 7

Схожі роботи

Реферати

Курсові

Дипломні