Зміст і методика формування знань, умінь та уявлень учнів 1-4 класів у галузі образотворчого мистецтва з навчальної проблеми „колір”
План
1. Головні напрямки роботи за навчальною проблемою „колір” в програмі „Образотворче мистецтво” для 1-4 класів.
2. Систематизований обсяг знань, умінь та уявлень учнів 1-4 класів у галузі образотворчого мистецтва стосовно навчальної проблеми „колір”.
3. Формування поняття про колір та його властивості у молодших школярів на уроках образотворчого мистецтва.
4. Формування практичних навичок роботи з різними художніми матеріалами під час виконання вправ на розвиток відчуття кольору молодших школярів.
5. Методика кольорового вирішення предметів умовно-плоскої та об'ємної форми у початкових класах.
6. Формування навички емоційно-естетичної оцінки колориту художніх творів на уроках - бесідах про мистецтво.
7. Усвідомлення молодшими школярами ролі кольорових сполучень у декоративних роботах
Література.
1
Головні напрямки роботи за навчальною проблемою „колір” в програмі „Образотворче мистецтво” для 1-4 класів
В початковій школі поняття „колір” формується з 1 класу. Колір як категорія є однією із навчальних проблем, яка опановується під час навчання образотворчого мистецтва у початкових класах. Діти виражають своє емоційно-естетичне сприйняття світу, ставлення до оточуючого в кольорі.
Головні напрямки роботи за навчальною проблемою „колір” визначаються в програмі „Образотворче мистецтво” для 1-4 класів такими аспектами:
- Розвиток кольорочутливості ока, уміння бачити багатство кольору в навколишньому світі, здатності до розпізнавання колірних станів середовища. Подолання стереотипних уявлень про колір, формування в учнів художньо-естетичного ставлення до навколишньої дійсності, потреби насолоджуватися красою природи і творами мистецтва, в практичній роботі вміння передавати різноманіття і виразність кольору в малюнках, пов'язаних із відображенням явищ навколишньої дійсності.
- Формування відчуття декоративної виразності кольору, що передбачає:
а) розуміння умовності декоративності кольору;
б) розуміння гармонії кольорових сполучень;
в) у власних творчих роботах - вміння використати колір з декоративною метою і за законами гармонії кольорів.
3. Усвідомлення учнями виражальних можливостей кольору і розвиток в них вміння використовувати колір для передавання своїх емоцій, певного стану, настрою в різних видах художньої діяльності.
4. Засвоєння основ кольорознавства; формування практичних умінь і технічних навичок роботи з різними живописними матеріалами.
Дані напрями реалізуються впродовж усього періоду навчання; під час виконання завдань із урахуванням віку учнів кожного класу. Отже, поняття „колір” є важливим і провідним у навчанні дітей образотворчого мистецтва. Аналізуючи програму „Образотворче мистецтво” для 1-4 класів можемо визначити обсяг знань, умінь і навичок з навчальної проблеми „колір".
2. Систематизований обсяг знань, умінь та уявлень учнів 1-4 класів у галузі образотворчого мистецтва стосовно навчальної проблеми „колір”
Таблиця 3
Систематизований обсяг знань, умінь та уявлень учнів 1-4 класів у галузі образотворчого мистецтва стосовно навчальної проблеми „колір”
1 клас | 2 клас | 3 клас | 4 клас |
учні | мають |