Інформаційні ресурси мережі Internet
План
Вступ.
1. Визначення інформаційних ресурсів.
2. Стандарти подання та класифікація ГІР.
3. Таксономія мультимедійних об’єктів Інтернету.
4. Пошук мультимедійних об’єктів в Інтернеті
Список використаної літератури
Вступ
Значна частина інформаційних ресурсів (ІР), доступ до яких забезпечує глобальна мережа Інтернет, містять елементи мультимедіа. Такі ресурси називаються гіпермедійними. Гіпермедіа – формат даних, подібний до гіпертексту, у якому текст, звук, зображення або інші об'єкти, пов'язані з інформацією, відображуваною на екрані, може бути виведений на дисплей за допомогою гіпертекстового посилання. Пошук мультимедійної інформації являє собою серйозну теоретичну проблему, яка ускладнюється різнорідністю представленої інформації, розходженнями у форматах та стандартах її подання.
Аналіз наукових публікацій показує, що світове наукове співтовариство вважає пошук мультимедіа важливою проблемою сьогодення і приділяє їй значну увагу. ACM Multimedia Special Interest Group займається, зокрема, дослідженням імен мультимедіа і пошуком, збереженням і використанням мультимедійних інформаційних ресурсів (МІР). Moving Picture Experts Group розробляє стандарти подання та опису аудіовізуальної інформації
Користувач, що шукає мультимедіа, зазвичай не може навести фрагмент потрібної інформації у формі, придатній для автоматичної обробки. Параметри опису мультимедіа вкрай різноманітні та важко формалізовані й у значній мірі суб’єктивні.
Для того, щоб забезпечити ефективний пошук мультимедіа, потрібно визначити, що саме є об’єктом пошуку; які параметри може задавати користувач для ідентифікації інформаційних потреб; які відомості про мультимедіа можна отримати внаслідок аналізу ІР та як порівнювати опис запиту з описом ІР.
1. Визначення інформаційних ресурсів.
Інформаційний ресурс (information resource) – будь-яка сутність (електронна чи інша), яка спроможна передавати чи підтримувати (зберігати) інтелектуальну інформацію або знання; наприклад, книга, лист, картина, скульптура, база даних. Інформаційний ресурс – це одиниця ін формації, яка є унікально іменованою сукупністю даних, структурованих у вигляді іменованих атрибутів.
Електронний інформаційний ресурс (electronic information resource) – інформаційний ресурс, що зберігається в електронному чи комп’ютеризованому форматі і може бути досягнутий, знайдений та перетворений засобами електронної мережі або іншої електронної технології обробки даних (наприклад, CD-ROM).
Кожному інформаційному ресурсу відповідає певна множина сервісів, що забезпечують доступ до ресурсу та його опрацювання в інтересах користувача ресурсу.
Сервіс (service) – система, що реалізує (забезпечує) одну або декілька функцій, які мають цінність для кінцевого користувача.
Термін "мультимедіа" має багато визначень, але в більшості випадків це поєднання текстової, звукової та відео інформації. Під мультимедіа розуміють електронний носій інформації, що включає кілька її видів (текст, зображення, анімація тощо, інтегроване представлення інформації в кількох формах, наприклад, відео, голос, музика або дані. Іноді під мультимедіа розуміють також потоки сигналів від віддаленого обладнання (телескопів, датчиків тощо).
Обробка мультимедіа засобами обчислювальної техніки почалася ще в 60-х роках, коли зображення та текст поєднували в одному документі. Дослідження мультимедіа базується на таких дисциплінах, як обробка сигналів, комп’ютерна графіка, бази даних,