Інноваційна діяльність на промислових підприємствах - особливості і специфіка

Інноваційна діяльність на промислових підприємствах: особливості і специфікаПісля епох ефективності, що продовжувалася в 1950-і і 1960-і роки, якості - в 1970-х і 1980-х, гнучкості - в 1980-х і 1990-х, зараз ми живемо в епоху інновацій. Промисловість все активніше застосовує до нових товарів, послуг і форм організації бізнесу нові технології. І конкретна перевага на ринку зараз мають організації, що здійснюють довгострокову стратегію інноваційного розвитку, орієнтовану на різноманітні потреби ринку. Постійне і безперервне створення і реалізація нововведень - головний чинник досягнення успіху в конкурентній боротьбі будь-якого підприємства, регіону і навіть країни в цілому. Щоб вижити, виграти і постійно підвищувати рівень добробуту населення, потрібно безперервно покращувати і перетворювати продукцію, послуги, удосконалювати виробничі і управлінські функції на базі інновацій і інноваційних технологій. Реалізація нововведень, інновацій, а також отриманих нових науково-технічних досягнень у виробництві нових або бракуючих товарів, технологій і послуг має визначальне значення для розвитку економіки країни і підйому життєвого рівня населення; сприяє підвищенню продуктивності праці, створенню нових галузей промисловості, сфери послуг і робочих місць, поліпшенню якості обслуговування і зростанню конкурентоспроможності вітчизняних товарів на світовому ринку. 1Існує безліч класифікацій інновацій по різних ознаках: за призначенням, новизні, радіусу дії, ступеню складності, ефективності і так далі Як правило, всі вони є універсальними, відрізняючись один від одного лише ступенем узагальнення і уточнення тих або інших критеріїв і ознак інновацій. Багато дослідників вважають за краще ділити інновації просто на технічних, управлінських і продуктових. А. І. Пригожін відзначає деяку умовність подібної типології: «Розділення нововведень на технічних і управлінських не має ясної грані

У своїй більшості технічні нововведення неминуче переростають в зміни зв'язків і норм в організації. Таким чином, із змінами в організації праці, стимулах, ухваленні рішень доводиться мати справу і тоді, коли головну суть нововведення, що вводиться, складають устаткування, технологія, сировина і інше». Також сперечатися про те, які інновації: продуктові або технологічні важливіше з економічної точки зору, безглуздо, але можна з упевненістю сказати, що під час підйому економіки або при виникненні гострої потреби в новому вигляді товару вагоміша роль належить продуктовим нововведенням, а технологічні нововведення набувають особливого значення при відносному насиченні ринку, коли використання нових технологічних виробничих процесів необхідне для зниження витрат виробництва вже існуючою продукції. Кажучи про нововведення, слід вказати на його відносний характер. Нововведення є нововведення перш за все для тієї організації, в якій воно вводиться. Не має значення, чи йде мова про винахід, що вперше упроваджується в практику, або про предмет, що запозиченому з практики інших організацій і є нововведенням тільки для даної організації. Для дослідження закономірностей протікання інноваційних процесів в організаціях, чинників, стимулюючих або гальмуючих перебіг цих процесів, важливо, щоб упроваджуваний предмет сприймався як нововведення саме даною організаційною системою. Всяке крупне нововведення, що надає дію не тільки на мікро, але і на макрорівень, на відміну від поліпшення вже існуючого продукту або технологічного процесу, має таку істотну характеристику, як научно-технічна новизна. Різні нововведення володіють різним ступенем новизни, тому такий важливий з наукової, технічної і економічної точки зору пошук її достовірних показників. Можна, наприклад, різко збільшити швидкість літака, але при цьому зазнати серйозних економічних втрат із-за збільшення споживання пального. Справжня новизна продукту або процесу повинна бути пов'язана із зростанням економічного ефекту від їх

1 2 3 4 5 6

Схожі роботи

Реферати

Курсові

Дипломні