Методика і особливості викладання біології з теми Черви

ЗМІСТ

ВСТУП

РОЗДІЛ І. ОСНОВИ НАВЧАННЯ БІОЛОГІЇ В ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ ШКОЛІ

1. 1. Предмет та завдання методики викладання біології

1. 2. Шляхи розвитку методики викладання біології

РОЗДІЛ ІІ. МЕТОДИКА ВИКЛАДАННЯ ТЕМИ «ЧЕРВИ»

2. 1. Використання інтерактивних методів на уроках біології

2. 2. Підвищення ефективності формування біологічних знань з теми «Черви»

ВИСНОВКИ 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

ДОДАТКИ    

ВСТУП

Актуальність теми. На сучасному етапі будівництва України однією із важливих задач є подальше удосконалення навчально-виховного процесу, підготовка підростаючого покоління до життя і праці. З кожним роком удосконалюються організаційні форми навчання і виховання. Створення умов для формування освіченої, культурної й інтелігентної людини, громадянина України, гуманізація освіти, підвищення цінності інтелектуальної праці, встановлення дружніх стосунків між учнями і вчителем на основі педагогічного спілкування - ось мета вчителя. Курси природознавчих наук передбачають глибоке вивчення особливостей країни, у якій ми живемо, виховання дбайливого ставлення до всього живого, настільки унікального у Всесвіті. Діти, які завтра визначатимуть майбутнє нашої країни, повинні сьогодні усвідомити взаємозвязок явищ і процесів природи, наслідків впливу антропогенного чинника, навчитися мислити глобально. Тому однією з актуальних проблем сучасної загальноосвітньої школи є активізація пізнавальної діяльності учнів. Причиною низької якості знань школярів з біології є порушення обєктивного закону засвоєння знань. Під час уроку діяльність учнів зводиться лише до сприйняття готових знань, викладених учителем, часу на осмислення, запамятовування та узагальнення матеріалу не залишається.

На рівень активізації пізнавальної активності впливає позиція вчителя, стиль його спілкування з учнями на уроці, успішність та настрій самих учнів (успіхи в навчанні та позитивні емоції підвищують пізнавальну активність). Тільки справжня співдіяльність учителя та учнів забезпечує активну навчальну діяльність класу на уроці. Дії вчителя, які спонукають учнів до старанного навчання, сприяють формуванню позитивного ставлення до навчальної діяльності та знань, слугують засобами активізації

Сучасний рівень біологічного формування на фоні все більшого втручання людини в природні екосистеми потребує від вчителя біології знання методики проведення уроків не тільки в стінах школи але і на природі. Екскурсії закріплюють і поглиблюють знання учнів, знайомлять з живою природою і сільськогосподарською практикою. Вони дають можливість набути необхідні навички польової роботи, вивчити основні методи спостереження і дослідницької роботи в природі, взяти участь у заходах по оцінці стану і збереження природного середовища.

Мета курсової роботи – проаналізувати методику і особливості викладання біології з теми «Черви»

Об’єктом даного дослідження є напрям процесу навчання біології з елементами активної пізнавальної і практичної діяльності.

Предметом даного дослідження є педагогічні умови ефективного застосування методики викладання тем «Плоскі черви», «Первиннопорожнинні», «Кільчасті черви» на уроках з біології.

Завданнями дослідження є:

- визначити предмет та завдання методики викладання біології;

- проаналізувати шляхи розвитку методики викладання біології;

- визначити способи підвищення ефективності формування біологічних знань з теми «Черви»;

- обґрунтувати можливості використання інтерактивних методів на уроках біології.

Для досягнення поставленої мети, вирішення завдань, використовувались наступні методи дослідження. Теоретичний - опрацювання літературних джерел по темі, їх аналіз, синтез, узагальнення; вивчення досвіду вчителів біології під час проведення уроків; аналіз шкільних програм і підручників біології. Практичні методи: розробка та проведення інтерактивних уроків; бесіди з учнями та вчителями щодо проведення нестандартних уроків.

Практичне значення. Матеріали роботи можуть використовуватися на уроках у загальноосвітніх школах, на лекціях і практичних роботах з методики викладання біології у вищих учбових закладах, у роботі еколого-натуралістичних гуртків, в природо-заповідних установах.

Структура курсової роботи складається зі вступу, двох розділів, списку використаної літератури, висновків та додатків.


РОЗДІЛ І. ОСНОВИ НАВЧАННЯ БІОЛОГІЇ В ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ ШКОЛІ

  1. Предмет та завдання методики викладання біології

Методика викладання біології входить до системи педагогічних наук. Давайте пригадаємо з курсу педагогіки, що складає систему педагогічних наук? Окрему групу педагогічних наук складають предметні, або фахові методики, які вивчають специфіку вивчення окремих навчальних предметів (фізики, хімії, математики, географії, біології тощо). Предметом дослідження предметних методик є закономірності викладання і вивчення конкретних навчальних дисциплін у закладах освіти всіх типів [12].

Методика викладання біології — це галузь педагогічної науки, що сформувалась на основі педагогіки та біології і виділилась у окрему науку, яка розглядає раціональні способи і засоби керування процесом навчання і виховання, в результаті яких учні оволодівають свідомими і міцними знаннями, необхідними для освіченої людини взагалі, а також вмінням застосовувати ці знання на практиці, у праці [5].

Таким чином, методика викладання біології — це наука про систему навчання і виховання, зумовлену особливостями шкільного предмета біології. Оскільки методика — педагогічна наука, вона будується відповідно до мети і завдань загальної шкільної освіти і виховання учнів у нашій країні і визначається основними закономірностями навчально-виховного процесу, але з урахуванням своєрідності вивчення біологічного матеріалу.

Методика як наука про систему процесу навчання і виховання засобами предмета біології розглядає зміст навчального предмету (його мету), форми та методи навчання і виховання, засоби та матеріальну базу. Тобто вона дає відповідь на запитання: навіщо, чому і як вчити і виховувати учнів? Отже, основна мета методики викладання біології — пошук раціональних шляхів передачі учням одержаних біологією відомостей про живу природу: доступним способом і у доступній формі.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Схожі роботи

Реферати

Курсові

Дипломні