Відпочинок на природі. Урок

Тема: Відпочинок на природі.

Мета: розкривати уявлення учнів про природу як живий організм; вчити бачити красу світу; вчити правильному поводженню під час відпочинку на природі; розглядати можливі небезпеки лісу; розвивати вміння безпечного спілкування з природою; виховувати культуру поведінки дітей на відпочинку.

Обладнання: ілюстрації лісу, річки; таблиця «Отруйні гриби і ягоди», плакати із зображенням рослин, комах; кошик із лісовим матеріалом.

Хід уроку

І. Організація класу до уроку

Учитель.  Знову день почався, діти!

Всі зібрались на урок.

То ж пора нам поспішати —

Кличе в подорож дзвінок.

Урок цей зовсім незвичайний

Він вчить багато нас чому.

Хай буде він для нас повчальним.

За це подякуєм йому.

ІІ. Актуалізація опорних знань та умінь учнів

Учитель.  Де найкраще гратися і відпочивати?

- Пригадайте свій найкращий відпочинок.

  • Розкажіть, де це було?
  • 3 ким ви відпочивали?
  • Що вам найбільше запам'яталося?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

Учитель.  Пропоную вам уявити подорож у світ природи. Природа — це живий організм, а ми з вами — частинка природи. Тому й ставитися до природи треба, як до самого себе.

Дуже важливо зберегти все таким, як воно є. Не нищити, не руйнувати, а залишити землю такою ж чудовою для інших поколінь. А ще важливо берегти своє життя й здоров’я, щоб насолоджуватися красою навколишнього світу. А це значною мірою залежить від нас самих, від нашої поведінки.

  1. Вивчення нового матеріалу

Учитель.  Найкращий відпочинок — на природі. Природа дарує людям чисте повітря, бадьорість, гарний настрій.

- Куди ж ми помандруємо сьогодні?

Потрібно відгадати.

 Влітку зеленіє

А взимку чорніє.  (Ліс. )

- Що таке ліс?

Учень.  Ліс — це народне багатство. Він дарує людям цінну деревину. Ліс — це фабрика кисню, зелена аптека. Ліс — житло, де звірі і птахи можуть знайти собі поживу. Митці завжди оспівували і оспівують природу у казках, піснях, віршах.

(Учні декламують вірш. )

Ліс — це казка, ліс — це диво,

Все для всіх у нього є.

Йди і ти у ліс щасливо —

Людям радість він дає.

В кожну пору ліс чарівний,

Придивляйся, впізнавай.

Він веселий, тихий, дивний —

Вчися і спостерігай.

Технологія «Асоціативний кущ»

- Діти, а що ви уявляєте, коли чуєте слово «ліс»?

- Які асоціації у вас виникають?

(Учитель заповнює «павутинку» тими швами, які називають діти. )

Учитель

 Молодці! На уроці ми натрапимо на ці слова. Сьогодні ми повинні зрозуміти, коли ліс для нас—друг, а коли — ворог. Дізнаймося, як треба поводитися, щоб обминути всі можливі небезпеки, відпочинок приніс радість, задоволення і хороше самопочуття.

Бесіда про те, з ким можна йти до лісу

- Яка найперша небезпека може чекати на нас у лісі?

Це небезпека загубитися у лісі, заблукати. Тому до лісу дітям вашого віку можна йти лише з дорослими, з батьками, учителями. У лісі є свої закони, за якими живуть столітні дерева, комахи, звірі, птахи. Тому в ліс варто заходити спокійно, без галасу.

Бесіда про правила поводження у разі зустрічі з дикими тваринами

Учитель.  Під час відпочинку в лісі треба пам’ятати, що господарі у ньому все ж таки не ми. Натрапити на них можна рідко, адже, почувши людину, вони втікають. Слід остерігатися зустрічі з дикими звір’ями. А якщо побачили, дайте можливість їм утекти. Адже коли вони хворіють на сказ, кидаються на людей. При укусі тварини слід звернутися до лікаря.

- А кого можна побачити у лісі?

- Комах.

- А яких? (Оса, бджола, кліщ, мурахи. )

- А також можна побачити комарів і павуків.

- Яку ж небезпеку несуть нам комахи? (Відповіді учнів. )

(На дошці плакат «Комахи». )

Учитель.  Укуси комах можуть виявитися небезпечними, оскільки серед них багато отруйних. Особливо небезпечними є укуси ос і бджіл у губи, язик, піднебіння. Необхідно витягти жало й накласти на місце укусу холодний компрес.

Навесні і влітку в лісах чимало кліщів. Деякі з них є носіями небезпечних хвороб. Щоб ця невидимка вас несподівано не атакувала, одягайтеся у ліс за правилами: ніяких босоніжок, шортів, маєчок. Тіло повинно бути закритим . А також комах приваблюють блискучі прикраси, сильні аромати парфумів. Пам'ятайте про це.

При укусах комарів у кров може потрапити отрута, яка викликає гострий біль, набряк.

З ким іще може відбутись небезпечна зустріч? (Змія. )

Фізкультхвилинка

Раз, два, три, чотири – у лісок ходили,

Зайця сірого зустріли.

Зайчик прудко так стрибає,

Пташка весело літає,

Швидко лис десь пробіжить,

Їжачок у кущах сидить.

Посиділи і ми трішки,

Щоб спочили руки й ніжки.

Всі веселі от чудово!

У лісок підемо знову.

Розповідь про небезпеку, пов'язану з отруйними ягодами і грибами

(Упродовж усієї розповіді вчитель демонструє відповідні малюнки. )

Учитель.  А тепер скажіть, хто милує наше око на відпочинку? (Рослини. )

- А які бувають рослини? (Отруйні і цілющі. )

- Які ж рослини можна використовувати для лікування? (Ромашку, деревій, подорожник, материнку, кульбабу. )

1 2

Схожі роботи

Реферати

Курсові

Дипломні