Ознайомлення молодших школярів із культурою харчування, сервіруванням столу

Зміст

Вступ

Розділ І. Культура харчування молодших школярів.

1. 1. Особливості культури харчування молодших школярів.

1. 2. Чинники, які впливають на культуру харчування.

1. 3. Правила культури харчування молодших школярів.

Розділ ІІ. Сервірування як невід’ємна частина культури харчування молодших школярів.

2. 1. Способи сервірування столу.

2. 2. Правила сервірування столу.

Висновки

Література

Додатки

 

Вступ

 У відповідності з Законом «Про освіту» турбота про здоров’я людини віднесена до пріоритетних напрямів державної політики в галузі освіти. Проблема формування здорового способу життя, збереження і зміцнення здоров’я молодших школярів вимагає зусиль лікарів, вчителів, а також батьків.

 У молодшому шкільному віці триває подальше формування організму, що відрізняється високою швидкістю зростання, збільшення маси тіла, інтенсивністю обмінних процесів. У цьому віці завершується формування скелета, серцево-судинної, дихальної систем, травного тракту, системи імунологічного захисту. Процес навчання вимагає від дитини значних фізичних і нервово психологічних витрат. Навчання молодших школярів дбайливого ставлення до свого здоров’я, починаючи з раннього дитинства — актуальна проблема сучасної освіти та виховання.

Харчування дітей завжди було предметом невпинної уваги науковці, педагогів і психологів. А. С. Алексєєва стверджує, що в дитячому віці формується стереотип від правильної організації харчування і, багато в чому залежить стан здоров’я дорослої людини. О. А. Моталігина вважає, що дитина 6-7 років може і повинен самостійно оцінювати своє харчування, якщо дорослі допоможуть йому.

Актуальність теми даної роботи пояснюється тим, що культура харчування є однією складовою частиною здоров’я молодших школярів. Мета дослідження – ознайомити молодших школярів із культурою харчування та сервіруванням столу.

Завдання дослідження:

  1. Проаналізувати дану проблему «Культура харчування молодших школярів»
  2. Розкрити особливості культури харчування молодших школярів.
  3. З’ясувати правила культури харчування молодших школярів.
  4. Розкрити особливості сервірування столу.

 

Розділ І. Культура харчування молодших школярів.

1. 1. Особливості культури харчування молодших школярів.

Однією з найбільш вагомих причин погіршення стану здоров’я дітей молодшого шкільного віку є порушення структури харчування та зниження його якості. Чимало захворювань та патологічних станів, зокрема дефіцити або надлишки мінеральних речовин та вітамінів, призводять до порушення як фізичного, так й інтелектуального розвитку дітей. Тому профілактика та корекція порушень культури харчування молодших школярів мають важливе соціально-гігієнічне значення.

Харчування — це не лише фізіологічний, а й соціально та культурно зумовлений процес, тому організація раціонального харчування містить психологічні компоненти.

Культура харчування — наявність і застосування знань щодо фізіології травлення, режиму та раціону харчування, кількості та якості їжі, питного режиму, способів приготування, вживання, умов зберігання, правил поєднання та особливостей впливу різних продуктів на психофізіологічний стан людини.

Культура харчування як складова способу життя людини охоплює пошук, вибір, приготування і вживання їжі, а також усі супутні процеси. Формується вона з дитинства, а отже, впливає на стан здоров’я й у дорослому віці.

 Культура харчування залежить від таких умов, як:

  • особливості культури;
  • виховання;
  • матеріальні можливості; біологічні особливості.

Усім нам необхідна енергія, але особливо сильно її потребують школярі, так як в період навчання на їх частку випадає не тільки досить значне фізичне навантаження. Крім усього іншого їм доводиться займатися активною розумовою діяльністю, що теж вимагає масу енергії. При цьому дитячий організм постійно зростає, що теж накладає певні вимоги на систему харчування школярів.

 Правильне харчування в цей час - запорука здоров'я всього організму. Ось чому важливо не зіпсувати травлення з самого дитинства і живити організм усім необхідним для його нормального розвитку. Саме тому раціон учнів повинен включати достатню кількість вуглеводів, жирів, білків, а також вітамінів, інших життєво важливих мікроелементів.

 Однак, говорячи про повноцінний раціон харчування, не слід забувати, що вкрай не бажано перегодовувати дітей під час навчального процесу. Адже не перероблені калорії стають причиною зайвої ваги і порушення обміну речовин, проблеми з яким у ранньому дитинстві тягнуть за собою цілий букет серйозних хронічних захворювань, супроводжуючих людину все її життя.

 Тому складаючи денне меню, необхідно враховувати потребу організму в калоріях, яка змінюється з віком дитини. Так, учням молодших класів для нормального розвитку потрібно споживати 2400 кілокалорій на добу. При цьому не варто забувати, що діти, які регулярно займаються спортом, потребують більшої кількості енергії, тому калорійність їх раціону прийнято збільшувати на 300-500 ккал відносно норми.

 Однак, сумарна калорійність, це ще не все. Слід правильно розподілити кількість надходить в організм енергії протягом дня. Характерно, що на перший прийом їжі, тобто сніданок, має припадати не менше 25% добової норми. Головний прийом їжі - обід, з ним дитина повинна отримати від 35 до 40% запланованих калорій. Енергетична цінність полудня - 10-15%, вечері - 25%. При всьому при цьому школяр повинен отримувати гарячу їжу не рідше 3 разів на день і це дуже важливо!

 Крім енергетичної цінності раціону, найпильнішу увагу слід звертати на склад меню учня. Воно обов'язково має містити ряд продуктів, які вкрай необхідні зростаючому організму.

1 2 3 4 5

Схожі роботи

Реферати

Курсові

Дипломні