Ознайомлення з життям і творчістю Ярослава Стельмаха. Я. Стельмах - Ловись, рибко

Тема: Ознайомлення з життям і творчістю Ярослава Стельмаха. Я. Стельмах «Ловись, рибко!» 

Мета. Ознайомити учнів з життєвим і творчим шляхом Ярослава Стельмаха. Допомогти усвідомити зміст твору. Навчати оцінювати вчинки дійових осіб. Розвивати дослідницькі навички, інтерес до слова, навчати спостерігати за мовою персонажів. Збагачувати лексичний запас школярів. Виховувати взаємоповагу.  

Обладнання. Портрет Ярослава Стельмаха, книга «Найкращий намет».  

 Зміст уроку

І. Вправи на удосконалення читацьких навичок, мислення учнів.  

На дошці записані рядки вірша А. Качана у довільному порядку. Учням потрібно встановити послідовність рядків, прочитати вірш.  

Мокне вудка-закидалка (1) 

А на березі рибалка (3) 

В тихому ставочку, (2) 

Сохне на пісочку. (4) 

Та зненацька під водою (5) 

Волосінь аж грає! (8) 

Поплавець зникає, (6) 

Гнеться вудлище дугою, (7) 

— Про що йдеться у вірші? Чи доводилося вам вудити рибу? Розкажіть.  

— Доберіть спільнокореневі слова до слова риба. (Рибний, риб'ячий, ри-балка, рибалити, рибка, рибонька. . . ) 

— Чи знаєте ви, що таке вудлище, волосінь, поплавець?

  1. Повідомлення теми уроків.  

— Ми починаємо знайомитися з творчістю письменника Ярослава Сте-льмаха. Це сучасний український письменник, який написав чимало цікавих творів для дорослих і дітей. На уроках ми опрацюємо уривок із повісті «Найкращий намет».  

Повість — літературний художній розповідний твір, що посідає проміжне місце між оповіданням і романом.  

ІІІ

Ознайомлення з біографією Я. Стельмаха.  

  1. Розповідь учителя.  

— Ярослав Михайлович Стельмах народився в Києві у сім'ї письменника. З дитинства захоплювався спортом, музикою, іноземними мовами. Після закінчення середньої школи Ярослав навчався в Київському інституті інозе¬мних мов. Займався перекладацькою діяльністю. А згодом почав писати і свої твори. У 1975 році вийшла його перша книжка для дітей «Манок». Потім були повісті «Химера лісового звіра», «Якось у чужому лісі», «Найкращий намет». . .  

Ярослав Стельмах відомий як драматург. Він написав чимало п'єс для ді-тей та юнацтва: «Привіт, синичко!», «Митькозавр із Юрківки» тощо.  

  1. Читання статті у підручнику(с. 87).  

— Що ви дізналися про Ярослава Стельмаха? Чим захоплювався майбут-ній письменник у дитинстві? Твори яких жанрів писав Ярослав Стельмах?

  1. Робота над оповіданням «Ловись, рибко!» 
  2. Підготовча словникова робота.  

Учні читають стовпчики слів у «Читайлику» (с. 55). Учитель пояснює значення деяких слів: 

— донка — вудка для ловіння риби з дна водоймища; » грузило — предмет, що його прикріплюють до волосіні, риболовної сітки і т. ін. для занурення їх у воду; 

— спінінг — рибальська снасть, що складається з вудлища, котушки з 

волосінню, металевого повідка та блешні з гачками. Тлумачення деяких слів подане в підручнику (с. 91, 96).  

  1. Читання першої частини оповідання. Учні читають текст уголос ланцюжком.

— Де і коли відбувалися описані події? Хто розповів про подію: учасник чи сторонній спостерігач? 

— Прочитайте, яке оголошення висіло на дверях їдальні.  

— Як реагували діти, прочитавши оголошення? Яка розмова відбулася між оповідачем і Митьком? Чому Ірина Василівна сердилася на хлопчиків? Де хлопці взяли вудочки? Прочитайте, чому скиглив Славко. Яка вудка дісталася Славкові? Чому? 

— Чи зацікавило вас оповідання? Чим саме? Які епізоди викликали у вас усмішку? Хто з дійових осіб хвалькуватий? 

— Як ви гадаєте, хто із хлопців стане переможцем змагань? 

1 2

Схожі роботи

Реферати

Курсові

Дипломні