Проблеми і концепція розвитку 1C ОВС України. Рівні та склад інформаційних обліків

План

1. ПРОБЛЕМИ І КОНЦЕПЦІЯ РОЗВИТКУ 1C ОВС УКРАЇНИ

2. РІВНІ ТА СКЛАД ІНФОРМАЦІЙНИХ ОБЛІКІВ 

СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

1. ПРОБЛЕМИ І КОНЦЕПЦІЯ РОЗВИТКУ 1C ОВС УКРАЇНИ

Засоби обчислювальної техніки почали активно використовуватись в органах внутрішніх справ (ОВС) з 1960-х років. Здебільшого сфера їх застосування обмежувалась аналізом статистичної інформації, веденням криміналістичних та інших обліків і контролем за станом розгляду заяв і повідомлень про злочини.

Принципи побудови інформаційних систем ОВС відображали притаманний для того часу рівень розвитку технічних засобів і досягнень технології. Переважала централізована обробка інформації, за умов якої безпосередній доступ споживачів інформації (практичних працівників ОВС) до банків даних був неможливий або незручний. При цьому практично для кожної нової задачі розроблялись окремі проектні рішення, що призводило до дублювання інформаційних масивів, неузгодженості між ними і нераціональної організації інформаційної системи в цілому. Ефективність використання інформаційних систем знижувалась через відсутність зв'язку між базами даних різних регіонів і несумісність форматів зберігання даних.

Поступово склалася ситуація, коли програмно-технічна база інформаційних систем ОВС застаріла і перестала відповідати вимогам користувачів. Крім зазначених вище можна назвати такі важливі недоліки:

  • дублювання процесів збирання та оброблення даних різними галузевими службами і на різних рівнях;
  • недостатні повнота, вірогідність і захищеність даних;
  • численність і недосконалість первинних облікових документів;
  • слабкий інформаційний зв'язок між обліково-реєстраційними, оперативно-розшуковими та довідковими фондами різних служб;
  • недосконалість організаційно-кадрового забезпечення інформаційних підрозділів МВС, ГУМВС, УМВС, УМВСТ та галузевих служб;
  • нераціональне використання фінансових коштів на підтримку і розвиток інформаційних систем;
  • недосконалість нормативно-правової бази.

Водночас загострення оперативного стану в Україні, збільшення обсягів інформації, що надходить і переробляється, зумовило гостру потребу в підвищенні ефективності всіх служб МВС на основі новітніх інформаційних технологій

Це підтверджується і нормативними документами, зокрема програмою боротьби з організованою злочинністю (Указ Президента України від 17. 09. 1997 р. № 837). Уже сьогодні в цьому напрямку спостерігаються певні позитивні тенденції, серед яких загальне підвищення комп'ютерної грамотності працівників міліції; збільшення переліку комп'ютерних інформаційних обліків (див. підрозд. 9. 2); поширення використання сучасних засобів комп'ютерної техніки в діяльності всіх ланок ОВС; впровадження безпаперових технологій оброблення інформації; створення комп'ютерної мережі обміну інформацією.

Головною метою робіт, що проводяться, є забезпечення інформаційної підтримки діяльності ОВС:

  • оперативне отримання працівниками та підрозділами ОВС повної інформації, необхідної для розкриття, розслідування, попередження злочинів і розшуку злочинців у систематизованому та зручному для користування вигляді;
  • збирання та оброблення оперативної, оперативно-розшукової, оперативно-довідкової, аналітичної, статистичної і контрольної інформації для оцінювання ситуації та прийняття обґрунтованих оптимальних рішень на всіх рівнях діяльності ОВС;
  • ефективна інформаційна взаємодія з іншими правоохоронними органами і державними установами.

У сфері управлінської та контрольно-методичної роботи виконуються такі завдання комп'ютеризації:

  • збирання і нагромадження даних про скоєні злочини;
  • аналіз статистичної звітності за встановленими формами;
  • контроль за дотриманням процесуальних строків, розглядом заяв громадян, виконанням планових заходів;
  • складання управлінських документів;
  • створення і використання баз даних (знань) та автоматизованих інформаційно-пошукових систем для одержання інформації про нормативні акти, наукову літературу, методичні розробки, матеріали передового досвіду слідчої та судової практики;
  • нагромадження інформації про експертні установи, їх можливості, види експертиз, приблизні питання експертам та ін. ;
  • аналіз робіт з профілактики злочинів та оцінювання їх ефективності;
  • аналіз інформації щодо нерозкритих злочинів минулих років, розробка рекомендацій щодо їх розкриття та використання типових ознак і ситуацій;
  • формування моделей процесуальних дій зі збільшенням обсягу стандартної інформації стосовно розслідування різних видів злочинів;
  • розробка методик розслідування кримінальних справ з комп'ютерних та інших видів злочинів.
  • У сфері розслідування злочинів автоматизації підлягають:
  • процес слідчого виробництва з використанням баз процесуальних та інших документів, що оформляються на стадії попереднього розслідування;
  • планування заходів по конкретних кримінальних злочинах; __• створення календарних планів і мережних графів розслідування;
  • нагромадження та аналіз інформації з кримінальних справ, зокрема великого обсягу та багатоепізодних;
  • складання слідчих та інших документів (у першу чергу, постанов щодо притягнення як обвинуваченого та висновків з обвинувачення) на основі даних, занесених у базу;
  • передача до суду протоколів допитів, постанов та інших процесуальних документів на магнітних носіях та по каналах зв'язку;
  • вибір та передача необхідної інформації для проведення відповідних заходів у ході оперативно-розшукової діяльності, її оформлення згідно з кримінально-процесуальним кодексом;
  • зберігання та використання різноманітної довідкової інформації з кримінальних справ;
  • контроль з боку керівників підрозділів за розслідуванням кримінальних справ на всіх етапах;
  • організація та проведення бухгалтерських ревізій та експертиз, різноманітні розрахунки з кримінальних справ по економічних злочинах;
  • використання у ході розслідування програм з методиками розслідування злочинів різних видів.
1 2 3 4

Схожі роботи

Реферати

Курсові

Дипломні